Dag 13

Min favoritfilm

Den första filmen jag kommer och tänka på är Billy Elliot. Den handlar om en pojke som bor med sin pappa och äldre bror och även hans mormor. Hans mamma har gått bort och livet är inte så lätt för familjen som är ganska splittrad. De bor i en engelsk förort och Billy ska ägna sig åt boxning men faller för baletten och steppdansen. Det är ett liv han inte borde dras in i men ändå gör. Filmen är så vacker just på grund av hans passion för dansen. Jag blir alltid så lycklig av den. När jag var liten var jag smygkär i huvudrollen, han var så söt.


Det finns så många andra bra filmer också. Ni måste se Amelie from Montmartre, P.S. I love you, Inception, Hard Candy, The Notebook, The Town, Sin City, Sagan om ringen-filmerna, Harry Potter-filmerna, o.s.v.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0