Filmtips

Här kommer tre av mina favoritfilmer. En i varje genre. Kanske perfekt för en filmkväll?

Amelie from Montmartre

En av de finaste filmerna som finns. Den utspelar sig i Frankrike och handlar om kärlek. Amelie som lever ensam i stort sett blir kär och hennes värld förändras. Fina miljöer, vacker musik och allt som allt en underbar film. Audrey Tautou spelar riktigt bra. Jag tror jag sett den minst 20 gånger.. Se den!

The Last House on the Left

En skräckfilm som jag såg nyligen. Finns många bra skräckfilmer men den här är en av de bättre. Mammas fina flicka blir kidnappad och hemma till föräldrarna kommer de skyldiga. Utan att föräldrarna vet vilka de är, erbjuder de hus för natten. En spännande film med mycket duktiga skådespelare!

Baksmällan

Har man inte sett Baksmällan så har man missat något! En av de absolut roligaste filmerna som gjorts. Jag gillar den! Himla bra skådespelare, oförväntade händelser och många skratt. Missa inte eftertexterna där foton från filmen visas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0